Szociális érzékenységgel viszonyul a Bosch az autóipar átalakulásához

A globális autóipari termeléscsökkenés miatt romlott tavaly a német Robert Bosch GmbH autóipari alkatrész és berendezés beszállító vállalat eredménye.

A Bosch 2019-ben az előző évivel közel megegyező, 77,9 milliárd eurós értékesítési árbevétel mellett hárommilliárd euró, az egy évvel korábbinál 44 százalékkal kisebb működési eredményt ért el, bevételarányos jövedelmezősége pedig hétről négy százalékra csökkent.

„A konjunktúra gyengülése és az autóipari termelés jelentős csökkenése nyomot hagyott a Bosch eredményén is” – kommentálta az éves beszámolót Volkmar Denner vezérigazgató (képünkön). Elmondta ugyanakkor, hogy a diverzifikációs erőfeszítések stabilizálták a cég működését és a meglévő üzletágak termelésének növekedése mellett lehetővé teszik új üzletágak felfejlesztését is. „A kihívásokkal terhes gazdasági környezetben is jelentős beruházásokat hajtunk végre nagy növekedési potenciállal rendelkező kulcsfontosságú területeken” – mondta. A Bosch csak az idén 1,2 milliárd eurót szán alternatív hajtáslánc, automatizált közlekedési és hálózatra kapcsolt mobilitási technológiák fejlesztésére.

Az autóipari ágazat egészéhez hasonlóan a Bosch is létszámcsökkentéssel volt kénytelen reagálni az amerikai-kínai kereskedelmi feszültségből, valamint a dízelbotrány utóhatásaiból eredő keresletcsökkenésre. A cég Mobility Solutions autóipari alkatrész üzletága azonban továbbra is erősen függ a belsőégésű motortechnológiától, így az elektromos mobilitási megoldások térnyerésével további létszámcsökkentésekre lehet számítani. „A Bosch költségstruktúráját és foglalkoztatási politikáját a lehető legnagyobb szociális érzékenységgel fogja az ágazat drasztikus átalakulása és a kapacitástöbblete által támasztott kihívásokhoz igazítani” – írja a Bosch közleménye.

A Bosch alkalmazotti létszáma 6,8 ezerrel csökkent tavaly 403 ezerre. A vezérigazgató szám szerinti becslést nem adott a további leépítési tervekről.

A globális autóeladás az idén a Bosch prognózisa szerint 2,6 százalékkal, 89 millió darabra csökken. Az idei lehet sorban a harmadik forgalomcsökkenés a globális autópiacon. 2025-ig azonban a Bosch szerint megfordult a trend és megindul a növekedés.

Kapcsolódi híreink

Leave a Comment